Arís is Arís Eile: Scéalta Mar Ais Teanga sa Naíonra

Maire Mhic Mhathuna

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

Achoimre Déantar cur síos san alt seo ar ról na scéalta agus na leabhar mar áis fhoghlamtha teanga is scéalaíochta sa naíonra Gaelach. Déantar anailís ar an teoiric a bhaineann le forbairt na teanga is na scéalaíochta féin sa chéad is sa dara teanga. Deineadh cluastaifeadadh ar na seisiúin scéalaíochta i naíonra Gaelach amháin gach coicís ar feadh sé mhí. Scagadh na hathscríbhinní chun féachaint cén modh scéalaíochta a bhí in úsáid ag na stiúrthóirí is cén dul chun cinn a bhí á dhéanamh ag na páistí. Tugtar cuntas anseo ar na straitéisí scéalaíochta a bhí in úsáid ag na stiúrthóirí sin agus ar na naisc a dhein siad idir na scéalta is na gníomhaíochtaí eile sa naíonra. Tuigeadh gur chabhraigh an modh inste rialta leis na páistí chun páirt a ghlacadh sa scéal. Tuigeadh freisin go raibh tábhacht ag baint leis an scéal céanna a léamh go minic chun seans a thabhairt do na páistí dul i dtaithí ar an mbrí is ar an bhfoclóir is chun deis a thabhairt dóibh ceangail a dhéanamh idir na scéalta is imeachtaí an naíonra is a saol féin.
Original languageEnglish
JournalOideas
Volume55
DOIs
Publication statusPublished - 1 Apr 2010

Keywords

  • scéalta
  • leabhar
  • fhoghlamtha teanga
  • scéalaíochta
  • naíonra Gaelach
  • forbairt na teanga
  • forbairt na scéalaíochta
  • cluastaifeadadh
  • seisiúin scéalaíochta
  • modh scéalaíochta
  • stiúrthóirí
  • dul chun cinn
  • páistí
  • straitéisí scéalaíochta
  • gníomhaíochtaí
  • modh inste rialta
  • léamh
  • foclóir
  • ceangail

Cite this